Historie

Selskabet blev grundlagt den 9. december 1933. I en periode, hvor depression og usikkerhed prægede det meste af verden, øjnede en kreds af dygtige og fremsynede forretningsmænd de fordele og muligheder, der lå i dannelsen af en sammenslutning, hvis hovedformål var at sikre de deltagende firmaers ret til direkte indkøb af stål fra de daværende kartelværker i Europa.

Ideen viste sig at være rigtig. Nye samarbejdspartnere kom til, sammenholdet voksede sig stærkt, og aktiviteternes omfang blev stadig større.

I tiden efter 2. Verdenskrig oplevede det danske samfund en stigende velstand. Opsving i byggeriet, et stærkt voksende behov for nye opvarmningsformer og moderne baderumsfaciliteter medførte ganske naturligt, at grossistforretningerne og dermed DJ udvidede aktiviteterne til også at omfatte VVS-artikler.

Igennem de seneste årtier har selskabet ekspanderet indenfor specielt værktøj og tekniske artikler, således at aktivitetsområderne i dag omfatter VVS, stål og andre metaller samt værktøj og tekniske artikler.

Ved indgangen til det nye årtusinde besluttedes det at ændre selskabets interne struktur, således at der etableredes 3 divisioner (VVS, Stål samt Værktøj/tekniske artikler) med hver sin produktchef for derigennem yderligere at øge fokus på de enkelte vareområder.  

For også at markere denne udvikling skifter Dansk Jerncentral A/S navn til DJ Supply A/S med virkning fra 1. januar 2014.

Digitalisering

I de senere år har der hos DJ været meget fokus på digitalisering. DJ er blevet forbundet med medlemmer og leverandører via EDI for at opnå effektiv dataudveksling, øget datasikkerhed og minimering af risikoen for manuelle fejl.

Produktdatabasen er forbedret med en PIM-platform for mere effektiv behandling af produktdata fra leverandører for efterfølgende at kunne distribuere opdaterede produktinformationer til medlemmernes ERP-systemer og webshops.

DJ tilbyder desuden medlemmer at deltage i en fælles webshop-platform. Fællesskabet vedrører kun den bagvedliggende tekniske løsning, som hvert medlem individuelt kan benytte med egen profil, egne produkter og priser. Hensigten er, at medlemmerne bedre kan servicere deres kunder med en moderne webshop.